Alla inlägg under augusti 2009

Av Lena Brehmer - 23 augusti 2009 22:01

Nu har Nicke åkt hem och lugnet har lagt sig igen!

Maya passar på att sova en stund i korgen.

Av Lena Brehmer - 22 augusti 2009 16:44

Så var det dags för kloklippning igen! Det blev rena kalabaliken! Nicke var inga problem, han var snäll och medgörlig och fick lite levergodis efteråt. Sedan var det dags för Maya! Hon var inte det minsta samarbetsvillig utan skrek, bet och försökte rymma ur mitt knä hela tiden. Det hela slutade med att jag vrålhöll henne och försökte klippa mellan bitanfallen!  Så höll vi på tills två av tassarna var klippta, då gav hon plötsligt upp och lät mig klippa resten utan bekymmer! Levergodis till Maya också och sedan var det Nillas tur. Det gick som en dans och hon fick också godis. Efter Nilla var det Knuttes tur! Jag hann klippa tre klor, sedan kom Nicke för nära oss och Knutte morrade varpå Nicke flög på Knutte och slagsmålet var i full gång! Jag fick tag i den stora vattenskålen som står ute och öste allt vatten över pojkarna, mest över Knutte, vilket gjorde att de kom av sig lite. Men sedan flög Nicke på Knutte igen och då fick jag tag i Nicke och slängde honom i det lilla vatten som var kvar i poolen som vi höll på att tömma! Då kom allt slagsmål av sig och två väldigt blöta herrar ägnade sig istället åt att försöka slicka sig torra. Ingen av dem fick några skavanker, det hela lät värre än det var!

Av Lena Brehmer - 19 augusti 2009 20:15

Här är full cirkus just nu! Flisa höglöper och vi är hundvakt åt Nicke och så har vi ju Knutte, vår egen lilla kille här också. Det är fullt ös, båda killarna tycker ju att det är förfärligt att Flisa bor i sovrummet. Flisa själv tycker också det är fruktansvärt orättvist att hon inte får vara med flocken, så killarna piper och Flisa skäller. Livat värre! Men det går väl över om några dagar!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards