Alla inlägg under december 2009

Av Lena Brehmer - 20 december 2009 22:43

I fredags var jag, Fanny, Dixie och Nicke på djursjukhuset. Alla tre fick sina vaccinationer och Dixie blev även veterinärbesiktigad. Hon har nämligen börjat löpa och eftersom hon nyligen fyllde sju år så måste hon ha ett friskintyg vid en eventuell parning. Vi har ju bestämt att hon ska få sin sista kull nu så på annandagen bär det iväg till den tilltänkta kavaljeren. Nyfikna? Det får ni vara tills Dixie blivit parad!

Idag fick vi ett uppskattat besök, Stina, Thomas och Sigge var här och hälsade på en stund. Sigge är Mayas bror som i regbeviset heter Kangris Marvellous Marvin. Han har blivit en riktig stilig liten kille och trevlig är han också! Vi hade en trevlig stund med fika och tibbeprat!

Av Lena Brehmer - 17 december 2009 19:56

Idag när jag vaknade var det ännu mer snö ute. Jag släppte ut ett gäng överlyckliga hundar och idag är det några minusgrader så de slapp bli fulla av snöbollar. När frukosten var avklarad hade snöandet avtagit så vi tog en runda ner i hästhagen, sex tibbar och jag, Knutte i säkert förvar i nytt koppel! Vi hann bara en liten bit, sedan tog det tvärstopp, Nilla och Dixie slog till alla bromsarna, det var ju inte plogat! (konstigt va, att bonden inte kan ta en tur ner i hästhagen för deras skull) Jag lirkade och drog en stund, sedan till Nilla och Dixies stora glädje vände vi och gick en bit på den plogade vägen istället.

Rätt var det var så mötte vi grannen som var ute och drog sin minsting på pulka. Då blev Maya helt hysterisk, hon studsade baklänges och ylskällde, nåt sånt konstigt hade hon ju aldrig sett förut! De andra fem tyckte hon bar sig helknäppt åt!

Grannpojken och Fanny gillar varandra och Fanny hade ju redan spanat in att det var han som satt där så hon gick fram och pussade honom, så då lugnade fega Maya ner sig och vågade lukta lite på pulkan! Inte lätt att vara en 8-månaders feg tibetan!

Av Lena Brehmer - 16 december 2009 23:13

Redan i går var det en hel del snö här, och i morse hade det snöat så då var det säkert minst en decimeter kramsnö.

Framåt eftermiddagen så snöade det lite mindre så då tog tibbarna och jag oss en härlig promenad i snö, ja den började i alla fall härligt!

Det var kramsnö så efter en stund var mitt pälsmonster Nilla full med snöbollar, bara att dra loss så kunde hon gå igen. När vi svängde ner mot fältet brast Knuttes koppel av och han försvann in i dungen på vänster sida, närmast vägen. Jag ropade och ropade men som tibbe han är så stängde han igen båda öronen och försvann bland träden. Jag rusade, nåja så gott det gick med massor av snö, hem med de andra fem och så ut igen och leta efter Knutte. Jag hittade förstås ingen hund, och var på väg ut mot vägen när min mobil ringde. Det var från Läckeby djursjukhus och jag hann ju tänka att nu är Knutte överkörd och död, men de hade honom där hel och glad och pigg men full av snöbollar.

Hem igen och in i bilen. Väl på Läckeby djursjukhus så hämtade personalen en överlycklig Knutte.

I kväll ringde jag tjejen som plockat upp honom och tackade och då visade det sig att han gick på E22an, visserligen i kanten, men ändå. Hon hann se att en lastbil väjde för honom och flera personbilar som bara körde förbi. Hon stannade och plockade upp honom och körde tillbaka till Läckeby djursjukhus där hon nyss varit och lämnat sin sjuka hund. Tur det finns så snälla människor!

Av Lena Brehmer - 14 december 2009 23:01

Så har vi varit på årets sista utställning, Vilma, jag, Dixie och Knutte. Det bar iväg i fredags eftermiddag till Linköping hem till yngsta sonen och hans sambo. Där fick vi en fantastiskt god middag och en trevlig kväll. Tidigt lördag morgon åkte vi hela gänget till Älvsjö och mässan där. Jonas o Frida tog pendeln in till Stockholm medan Vilma, jag o hundarna hade trevligt vid ringen innan tibbebedömningen tog sin början. Knutte var först ut och han fick sitt röda band och kom sedan tvåa i konkurrensen. Sedan var det Lotta o Humlans tur o minsann ett rött band där med och sedan fyra av sex i konkurrensen.

Efter ytterligare en stund var det championklass tikar och dags för Dixie att inta ringen. Inta var precis vad hon gjorde, hon fullkomligt älskar att visa upp sig, särskilt på inomhusutställningar så hon satte nosen i vädret, sträckte upp hela sig och så travade hon iväg. Det gjorde hon så bra så hon vann klassen med Ck!

Efter att halvsyrran Nettan varit inne och knipit ett Ck i veteranklassen var det så dags för bästa tikklass där hela nio tikar deltog. Dixie satte om möjligt nosen ännu högre i vädret och såg hur mallig ut som helst när hon travade runt och visade upp sig och så blev hon bästa tik med CACIB! Gissa om vi är stolta över vår fantastiska lilla hund! Efter det så var det tävlan om BIR o BIM, hanen blev BIR och Dixie slutade dagen med att bli BIM! Gissa om resan tillbaka till Linköping gick lätt!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards