Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Mera snö!

Av Lena Brehmer - 19 februari 2010 22:53

Nu börjar både jag och tibbarna tröttna på all denna snö!

Idag var jag tvungen att skotta längs insidan av staketet, Fanny var på väg att kliva över för snön bar henne och hon nådde nästan ända upp till kanten av staketet. Men tji, fick hon för jag var snabbt där med skyffeln och skottade bort snön så nu är det tibbesäkrat tills nästa snöfall!


Här har det hänt massor sedan sist, Nilla har varit jättesjuk och legat en dryg vecka på Läckeby djursjukhus. Jag upptäckte att hon börjat blöda runt en tand, blödningen ville inte sluta så vi fick åka iväg akut. Hennes blodvärden var jättedåliga så hon var tvungen att få blod flera gånger. Efter medicinering och blodstoppande så slutade det i alla fall att blöda. Nu har hon varit hemma i två veckor och mår bra, hennes värden är mycket bättre, och vi går på återbesök och kollar upp det. Veterinärerna kan inte riktigt säga vad felet är, eventuellt en autoimmun sjukdom eller något annat. Bara att vänta och se. Huvudsaken är ju att Nilla mår bra.


Dixie mår bra och magen växer! Nu är det bara en dryg vecka kvar tills det är dags! Ska bli så spännande att se vad som gömmer sig i den tjocka magen!


Vår gamla Cajsa fick somna in i onsdags, det är så tomt efter henne här men hon finns med i våra minnen för alltid.

Fast man har flera hundar så är det alltid lika jobbigt när en försvinner för alltid, alla är ju individer och älskade för den de är!

 
 
Cathrine

Cathrine

21 februari 2010 21:48

Stor kram till er! Ni fick många ärliga år tillsammans.

Skönt Nilla är stabil. Bra ni har Läckeby så nära. Hoppas det håller sig.

Skotta på så de små liven håller sig på rätt sida staketet - mer snö är på väg!! Men snart måste vi väl komma igång med utställningsträningen ?!

http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Brehmer - 19 februari 2012 14:34

Natten till torsdag den 16 februari 2012 föddes Fannys (Kangris Just For Fun) första valpkull. Pappa till kullen är snyggingen Tommy (Ch. Body Rocks Touch And Go) som bor hos Richard och Stellan på kennel Body Rocks. Vi hade trott att det fanns tre...

Av Lena Brehmer - 28 januari 2012 23:28


Nu var det väldigt längesen jag var här! Sommaren som gick var mycket givande utställningsmässigt! I augusti i Ronneby så blev vår lilla Dixie ( SE UCH NordJv-03 Nalinas Pretty Girl) BIR o BIG 3!!! Vi är så glada o stolta över vår lilla Pixel! ...

Av Lena Brehmer - 9 september 2010 15:30

I söndags var vi ett gäng som hade ringträning på Kyrkeryds gård! Jag hade med mig Nikki och så var Vilma med för att träna med Maya o Dixie eftersom hon inte kunde bestämma sig för vem hon skulle ha med till Sofiero. Nikki var jätteduktig när vi g...

Av Lena Brehmer - 5 september 2010 21:34

Det var väldigt länge sedan jag skrev här! Nu äntligen så har jag satt mig ner för att skriva några rader! Det har ju hänt en hel del sedan sist så allt hinner jag inte få med här. 2 mars 2010 föddes Dixies valpar, sist jag skrev här pulsade hon ju...

Av Lena Brehmer - 21 februari 2010 14:26

Nu är fem av tibbarna och jag nyss hemkomna från en härlig långpromenad! Eftersom det är snö överallt så fick vi hålla oss på de plogade vägarna så vi gick ner mot samhället. Hundarna älskar att gå där eftersom det finns så mycket dofter där på alla ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards