Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Smart tibetan?

Av Lena Brehmer - 20 februari 2010 12:36

Jaha, som vanligt så hade det snöat i morse och snöar fortfarande för fullt! Tibbarna o jag gick en runda fram o tillbaka på vägen för ut i skog och mark går ju inte, där plogar ju inte våran bonde!  Inte så konstigt, tycker inte jag, men Nilla och Dixie tycker att det kunde han ju gott göra!

Sedan var det skottningsdags igen, Fanny, Knutte och Maya stannade kvar ute medan övriga tre gick in i värmen. Jag skottade garageuppfart och plötsligt kommer Maya o Fanny gående till mig, jaha tagit sig över staketet förstås, men var fanns Knutte?

Jo, han tog ju inte den smarta vägen som de andra två, utan tog sig över det höga staketet och hamnade på åkern, så där satt han fast! Snön var ju inte så hård där utan mjuk eftersom ingen gått eller skottat där så han sjönk!  Han stod där och såg snopen ut med snö nästan ända upp till öronen! Stackars Knutsson! Det blev utryckning och upphalning   och så förpassades alla tre till rätt sida om staketet igen! Det tog cirka 2 minuter, sedan kom alla tre gående samma väg, även Knutte hade konstaterat att om man tog vägen över det låga staketet så hamnade man i ploghögen som var hård och bra att gå på så det var bara att börja skotta innanför staketet! Så var det gjort och tre snopna tibetaner sitter nu innanför och undrar var deras bra väg försvann!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Brehmer - 19 februari 2012 14:34

Natten till torsdag den 16 februari 2012 föddes Fannys (Kangris Just For Fun) första valpkull. Pappa till kullen är snyggingen Tommy (Ch. Body Rocks Touch And Go) som bor hos Richard och Stellan på kennel Body Rocks. Vi hade trott att det fanns tre...

Av Lena Brehmer - 28 januari 2012 23:28


Nu var det väldigt längesen jag var här! Sommaren som gick var mycket givande utställningsmässigt! I augusti i Ronneby så blev vår lilla Dixie ( SE UCH NordJv-03 Nalinas Pretty Girl) BIR o BIG 3!!! Vi är så glada o stolta över vår lilla Pixel! ...

Av Lena Brehmer - 9 september 2010 15:30

I söndags var vi ett gäng som hade ringträning på Kyrkeryds gård! Jag hade med mig Nikki och så var Vilma med för att träna med Maya o Dixie eftersom hon inte kunde bestämma sig för vem hon skulle ha med till Sofiero. Nikki var jätteduktig när vi g...

Av Lena Brehmer - 5 september 2010 21:34

Det var väldigt länge sedan jag skrev här! Nu äntligen så har jag satt mig ner för att skriva några rader! Det har ju hänt en hel del sedan sist så allt hinner jag inte få med här. 2 mars 2010 föddes Dixies valpar, sist jag skrev här pulsade hon ju...

Av Lena Brehmer - 21 februari 2010 14:26

Nu är fem av tibbarna och jag nyss hemkomna från en härlig långpromenad! Eftersom det är snö överallt så fick vi hålla oss på de plogade vägarna så vi gick ner mot samhället. Hundarna älskar att gå där eftersom det finns så mycket dofter där på alla ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards