Alla inlägg under september 2010

Av Lena Brehmer - 9 september 2010 15:30

I söndags var vi ett gäng som hade ringträning på Kyrkeryds gård! Jag hade med mig Nikki och så var Vilma med för att träna med Maya o Dixie eftersom hon inte kunde bestämma sig för vem hon skulle ha med till Sofiero.

Nikki var jätteduktig när vi gick och när jag ställde upp henne på marken, men på bordet ville hon INTE. Hon skulle minsann inte låta sig pillas på av någon hon inte kände! Efter några försök så kunde i alla fall Cathrine lirka lite med henne med hjälp av kalkonköttbullar. Hon fick tom klappa lite på ryggen! Vi får träna vidare, hemma är hon kanonduktig men här känner hon ju alla!

Vilma bestämde sig i alla fall för att det är Dixie som ska med nu till helgen, så i morgon bär det iväg!

Jag packar husbil för fullt, fyra hundar, Vilma o jag sticker i morgon eftermiddag så stannar hussen hemma med resten av gänget!

Av Lena Brehmer - 5 september 2010 21:34

Det var väldigt länge sedan jag skrev här! Nu äntligen så har jag satt mig ner för att skriva några rader! Det har ju hänt en hel del sedan sist så allt hinner jag inte få med här.

2 mars 2010 föddes Dixies valpar, sist jag skrev här pulsade hon ju runt med sin stora mage. Det blev fem stycken, tre hanar och två tikar. En av hanarna var en liten plutt som åt och sög men inte ökade i vikt utan bara gick ner, förmodligen något fel i näringsupptaget trodde veterinären. Han fick somna in på Läckeby djursjukhus eftersom jag ändå var där på återbesök med Nilla. De andra fyra växte och frodades och tre flyttade så småningom till sina nya hem medan den fjärde, en liten particolourtik som kallas för Nikki, stannade kvar här.

  Nikki är en tuff liten tjej som har Maya som bästis och lekkompis. 

Sedan har vi hunnit med en massa utställningar i sommar, bla Tvååker, Ekenäs, Askersund och två dagar på Gotland.

På lördagen i Tvååker tävlade Vilma med Isa i juniorhandling, de gjorde de så bra så de vann! Gissa om vi är glada och stolta över dem! De ska tävla i SM i juniorhandling i Stockholm i december.

På Gotland gick det väldigt bra för vår snygga kille Knutte! På lördagen dömde Yvonne Larsson tibbarna. Knutte vann öppenklass hanar med CK och blev sedan tvåa bästa hane med cert, efter pappa Otto. På söndagen dömde Leif Lehmann Jörgensen från Danmark, det blev samma resultat på söndagen, alltså etta i öppenklass med CK, tvåa bästa hane med cert, Cacib och championat! Så nu är Knutte Knutsson champion, dvs SEUCH Kangris Knuckle Duster, tjusigt värre!

  Till helgen bär det iväg till Sofiero och tibbespecialen i Burlöv, då tävlar Knutte i championklass för första gången, det ska bli så spännande! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards