Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Lena Brehmer - 17 oktober 2009 09:55

Här har varit regnigt och blåsigt väder i flera dagar nu, vilket tibbarna inte alls tycker om. Igår morse när vi skulle ut på morgonen satt Fanny kvar i hallen och låtsades som om hon inte alls begrep vad jag ville när jag ropade på henne. Det var bara att gå in och hämta henne, tur att tibbar är bärbara! När hon kom utanför ytterdörren så satte hon sig bara på trappan och där satt hon medan de andra var ute i regnet och gjorde det de skulle. Det slutade med att jag fick hämta Fanny igen och parkera henne på gräsmattan där de andra tikarna just hade kissat. Hon försökte smita under tak först men när jag stod mitt ivägen så satten hon ner rumpan för en snabb kiss, sedan blängde hon på mig och gick in under taket som skjuter ut utanför husväggen. Hon gick intill huset och så bort till trappan igen, när vi kom in och jag torkade alla hundarna så var hon den enda som var nästan helt torr. Snacka om smart tibetan, vill man inte bli blöt så ordnar man väl det!

Idag är det i alla fall uppehåll så nu ska vi ta en långrunda hundarna och jag. Det är molningt och grått så det är lika bra att passa på innan regnet kommer igen!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards