Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Snö, snö, snö!

Av Lena Brehmer - 16 december 2009 23:13

Redan i går var det en hel del snö här, och i morse hade det snöat så då var det säkert minst en decimeter kramsnö.

Framåt eftermiddagen så snöade det lite mindre så då tog tibbarna och jag oss en härlig promenad i snö, ja den började i alla fall härligt!

Det var kramsnö så efter en stund var mitt pälsmonster Nilla full med snöbollar, bara att dra loss så kunde hon gå igen. När vi svängde ner mot fältet brast Knuttes koppel av och han försvann in i dungen på vänster sida, närmast vägen. Jag ropade och ropade men som tibbe han är så stängde han igen båda öronen och försvann bland träden. Jag rusade, nåja så gott det gick med massor av snö, hem med de andra fem och så ut igen och leta efter Knutte. Jag hittade förstås ingen hund, och var på väg ut mot vägen när min mobil ringde. Det var från Läckeby djursjukhus och jag hann ju tänka att nu är Knutte överkörd och död, men de hade honom där hel och glad och pigg men full av snöbollar.

Hem igen och in i bilen. Väl på Läckeby djursjukhus så hämtade personalen en överlycklig Knutte.

I kväll ringde jag tjejen som plockat upp honom och tackade och då visade det sig att han gick på E22an, visserligen i kanten, men ändå. Hon hann se att en lastbil väjde för honom och flera personbilar som bara körde förbi. Hon stannade och plockade upp honom och körde tillbaka till Läckeby djursjukhus där hon nyss varit och lämnat sin sjuka hund. Tur det finns så snälla människor!

 
 
Cathrine

Cathrine

21 december 2009 23:42

OJOJOJ Vilken tur det finns så goa människor. Och duktiga lille busknutte som kommer ihåg det han lärt sig, att gå i kanten!

http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Brehmer - 19 februari 2012 14:34

Natten till torsdag den 16 februari 2012 föddes Fannys (Kangris Just For Fun) första valpkull. Pappa till kullen är snyggingen Tommy (Ch. Body Rocks Touch And Go) som bor hos Richard och Stellan på kennel Body Rocks. Vi hade trott att det fanns tre...

Av Lena Brehmer - 28 januari 2012 23:28


Nu var det väldigt längesen jag var här! Sommaren som gick var mycket givande utställningsmässigt! I augusti i Ronneby så blev vår lilla Dixie ( SE UCH NordJv-03 Nalinas Pretty Girl) BIR o BIG 3!!! Vi är så glada o stolta över vår lilla Pixel! ...

Av Lena Brehmer - 9 september 2010 15:30

I söndags var vi ett gäng som hade ringträning på Kyrkeryds gård! Jag hade med mig Nikki och så var Vilma med för att träna med Maya o Dixie eftersom hon inte kunde bestämma sig för vem hon skulle ha med till Sofiero. Nikki var jätteduktig när vi g...

Av Lena Brehmer - 5 september 2010 21:34

Det var väldigt länge sedan jag skrev här! Nu äntligen så har jag satt mig ner för att skriva några rader! Det har ju hänt en hel del sedan sist så allt hinner jag inte få med här. 2 mars 2010 föddes Dixies valpar, sist jag skrev här pulsade hon ju...

Av Lena Brehmer - 21 februari 2010 14:26

Nu är fem av tibbarna och jag nyss hemkomna från en härlig långpromenad! Eftersom det är snö överallt så fick vi hålla oss på de plogade vägarna så vi gick ner mot samhället. Hundarna älskar att gå där eftersom det finns så mycket dofter där på alla ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards