Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Lena Brehmer - 21 februari 2010 14:26

Nu är fem av tibbarna och jag nyss hemkomna från en härlig långpromenad! Eftersom det är snö överallt så fick vi hålla oss på de plogade vägarna så vi gick ner mot samhället. Hundarna älskar att gå där eftersom det finns så mycket dofter där på alla lyktstolpar och längs cykelvägarna. Vi har drygt tre km ner och så förstås lika långt hem så för det mesta brukar vi fortsätta genom samhället och så hämtar husse oss. Så inte idag utan vi gick en liten rundsväng och så tillbaka på samma väg hem igen. Det var ju bara att gå trodde jag men hundarna trodde förstås att husse skulle komma med bilen   och vände sig om och tittade hela tiden. De kunde inte begripa varför vi skulle gå åt det hållet vi kom från, brukar vi ju aldrig göra annars.

Till slut fick jag dem att fatta att det inte skulle komma nån och plocka upp oss så sent omsider kom vi då hem igen! När vi nästan var hemma började Knutte halta, det visade sig att han hade hela tassen full med is, inte lätt att gå då minsann!


När vi kom hem tog Dixie och jag oss en liten promenad i trädgården med snöskyffeln i högsta hugg, inte lätt att pulsa i snö med den stora magen så jag skottade upp lite gångar åt henne.


Nu sover hela gänget medan jag sitter en stund vid datorn!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards